Powerpoint och lurpassande löss!!!

Hej!

Nu är det inte långt kvar till examen.....
Just idag sitter jag och knåpar på min powerpointpresentation det är faktiskt riktigt skoj, det enda jag är rädd för är att den ska bli för lång..men jag ska försöka begränsa mig trots att det där med begränsning aldrig varit min starkaste sida. Jag skickade in min rapport till Mats i måndags för bedömning. Det känns lite spännande, jag har gjort mitt bästa och sedan får man hoppas att det räcker. I morgon gör jag den sista intevjun med Amanda, det ska bli otroligt roligt att återse henne efter alla dessa år. Gissa om jag kommer att få sitta uppe seeeeent i morgon kväll och bearbeta materialet. Och på torsdag ska jag skriva tills fingrarna mina blöder. Kanske lite väl sent med intervju nu, jag vet, och tro mig när jag säger att jag försökt få göra den tidigare men ibland rår man inte på att saker och ting händer. Men nu är vi snart där och det här ska jag fixa!!!!

Igår hade jag en riktigt sunkdag, ni vet, en sådan där dag som man bara vill plocka ut ur almanackan och kasta dit pepparn växer. Jag fick för första gången i mitt 34-åriga liv hårlöss!!!!
Vet ni hur otroligt äckligt det är???? Och hur det kliar sen!!
Tommy fick fara på Apoteket och köpa lusmedel, sedan smorde jag in först Felicias hår och sedan mitt med en genomskinlig vätska. Och stanken från oss sedan kan jämföras med doften efter en veckas fjällvandring med HÅRT användande av myggmedel och med en touch av ättika. Det var verkligen superäckligt!!

När jag sedan på kvällen skulle åka och köpa en diktafon till min intervju så jag hade mössan ordentligt nedtryckt över skallen, såg ju helt galen ut med sörjan i barret. Men den äckliga lukten kunde jag ju inte få bort, jag haffade en försäljare och han såg ut att kväljas, tog ett steg bakåt och var VÄLDIGT snabb på att kränga på mig den billigaste diktafonen de hade. Ha ha, han ville verkligen få mig ut ur butiken SNABBT!

Och idag kliar det överallt, det känns som att jag har löss över hela kroppen, trots att jag luskammat mig säkert 5 gånger idag utan att hitta en tillstymmelse till lus. Men man blir helt klart nojig och ser lurpassande löss överallt. Och min nyinköpta mössa luktar gam så den måste jag tvätta innan jag kan ta på mig den igen.

Har även tvättat varenda litet sänglinne som vi haft i våra sängar så just nu är jag dödligt less på att vara i tvättstugan.

Nåväl, nu är det bara en vecka tills nästa lusbehandling, känns jobbigt men nu kan man åtminstone förbereda sig, tror vi ska gegga in oss innan vi lägger oss så vi slipper vara vakna och känna lukten. Sen står luskammning morgon och kväll i 14 dagar!!!! De är verkligen ettriga de små rackarna.

Sådär, nu har jag fått beklaga mig lite.
Ser fram emot att komma till Östersund och träffa er alla inom kort. Och då är jag nyklippt, lusfri och på betydligt bättre humör.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0