Vart tog våren vägen????

Hej alla glada!!!

Vart fanken blev det av våren?
Nu har det snöat oavbrutet i flera dagar här...ungarna som just hade börjat cykla till skola och dagis :(
Det är ju faktiskt så att man börjar misströsta, minns när jag var liten och det var påsk. Då lade pappa ut våra påskägg över hela stugtomten och så fick vi kartor som slutligen ledde oss till de överfyllda påskäggen. Bodde i Stockholm då, på den tiden, och när påsken kom så var det ju praktiskt taget nästan sommar där.

Idag har jag varit ute och plockat påskris i skogen i en halvmeter snö...snacka om skillnad. Det blir inte att gömma några påskägg i vår trädgård till påsk precis.

Hursomhelst så har jag det kalasbra på Patologen, ser verkligen den enheten som en del av min framtid. Vill stanna och jobba där för alltid, det är såååå spännande. Veckan efter påsk ska jag bevittna en obduktion och så ska jag även få vara med på "stora utskärningen" där man skär i stora sjuka delar som tex. en tarm eller liknande. Det ska bli jättespännande.

Idag har jag änteligen lyckats få min projektplan klar, det är helt sjukt att man går och drar på saker som faktiskt går ganska fort att göra. Det är underligt hur man funkar egentligen. Så nu är det bara att hålla tummarna för att den går igenom Mats kritiska ögon. Peppar, peppar.

Glada påskkramar!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0